Leczenie próchnicy

Jesteś na:

Próchnica to problem 95 proc. dorosłych Polaków. Można jej skutecznie zapobiegać, ale też całkowicie wyleczyć. Przyczyną próchnicy są bakterie żyjące w jamie ustnej. Jeśli nie myjemy regularnie zębów, a do tego podjadamy słodycze lub inne produkty bogate w węglowodany (np. słodząc herbatę czy kawę), dostarczamy im pożywienia. Bakterie rozkładają cukry na kwasy (m.in. octowy, mlekowy, masłowy, mrówkowy), a te z kolei wypłukują minerały ze szkliwa. Osłabione szkliwo przestaje pełnić swoją funkcję i bakterie mogą skuteczniej zaatakować ząb.

W ten sposób pojawia się dziurka – na początku mała, z czasem jednak prowadzi do zapalenia miazgi nerwu i kończy się leczeniem kanałowym. Dlatego im szybciej tym lepiej.

Jak leczymy próchnicę?

Najlepszą metodą jest zapobieganie, czyli:

• ograniczenie cukru w diecie (pomaga też całemu organizmowi)
  • dbanie o higienę jamy ustnej, regularne i dokładne mycie zębów.
  • regularne kontrole stomatologiczne – to właśnie w czasie kontroli fachowiec zauważy ubytki i zleci leczenie

Leczenie próchnicy w Dental Estetic

To podstawa naszej pracy. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i nowoczesnej technologii potrafimy fachowo doradzić najlepszy sposób postępowania w leczeniu stomatologicznym. Dowiedz się więcej o Polityce Jakości Dental Estetic >>

PAMIĘTAJ! Próchnica we wczesnym stadium rozwoju jest wyleczalna, a ząb da się na pewno uratować. Nie zwlekaj i już dziś umów się na wizytę kontrolną >>